چگونه یک رشته را انتخاب کنیم؟

مجله اینترنتی واژه چی

مجله اینترنتی واژه چی

به وبلاگ من خوش آمدید

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:








چگونه یک رشته را انتخاب کنیم؟

 


زیرا کد رشته محل ورود متقاضیان به فرم انتخاب رشته خود در این مرحله مستقیماً بر آینده تحصیلی و شغلی آنها تأثیر می گذارد. بنابراین داوطلبان باید این مرحله را با دقت و حساسیت زیادی پشت سر بگذارند. اگر می خواهید با انتخاب رشته آگاهانه و اصولی شانس قبولی بیشتری داشته باشید اما نحوه انتخاب رشته را بلد نیستید می توانید از مشاوران تحصیلی دانتل که چندین سال سابقه کار در گزینش کشوری دارند راهنمایی بگیرید. کنکور اصلی.



چگونه یک رشته را انتخاب کنیم؟

یکی از سوالاتی که داوطلبان کنکور سراسری پس از اعلام نتایج اولیه و دریافت کارنامه اولیه با آن مواجه می شوند، نحوه انتخاب رشته است؟ انتخاب های درست و مدبرانه در این مرحله می تواند آینده تحصیلی، شغلی و اجتماعی خوبی را برای افراد فراهم کند.

انتخاب رشته بر اساس مدرک و مقطع تحصیلی برای داوطلبان مهم است. بنابراین برای انتخاب رشته مناسب ابتدا باید مهارت ها و توانایی های خود را بشناسید و سپس اهداف خود را بر اساس این استعدادها و علایق تعیین کنید.



به خواندن ادامه دهید: انتخاب رشته کنکور

ارزیابی استاندارد کارنامه

اولین ابزاری که برای تکمیل فرآیند انتخاب رشته در اختیار داوطلبان قرار می گیرد، گزارش اولیه آزمون ورودی ملی است. اطلاعات مربوط به عملکرد داوطلب در ایام آزمون در کارنامه اولیه کنکور سراسری در زیرگروه های مختلف درج شده است.

امتیاز داوطلب در زیرگروه ها، سهمیه ها و کشورهای مختلف محاسبه و در گزارش اولیه درج می شود. رتبه بندی درج شده در گزارش، ترتیب هر دانش آموز را از نظر موفقیت در جلسه آزمون نشان می دهد.

هنگام انتخاب کد رشته محل مورد نظر خود از دفترچه راهنمای انتخاب رشته، موقعیت و سطح شما باید در نظر گرفته شود. زیرا این دو عامل تعیین می کند که آیا شانس ورود به دانشگاه را دارید یا خیر. برای اطلاع از شانس قبولی خود می توانید از آخرین گذرنامه سال های گذشته استفاده کنید.

 

شناسایی فیلدهای مورد نظر نحوه انتخابفیلد


اما قبل از اینکه بخواهید فیلدهای مورد نیاز را از دفترچه یادداشت بنویسید، باید هدف خود را برای تحصیل و شغل آینده خود تعیین کنید. برای این منظور چشم انداز شغلی، درآمد محل مورد نظر، فرصت های ادامه تحصیل و سایر تحقیقات.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته تحصیلی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آینده شغلی، محیط تحصیلی، محیط کار در رشته مورد نظر خود می توانید با دانشجویان، فارغ التحصیلان، مشاوران تحصیلی و غیره گفتگو کنید. حتی اگر به این افراد دسترسی ندارید، به سراغ کتاب های مرجع کار بروید یا به صورت آنلاین جستجو کنید. با این حال، شما باید در مورد منطقه مورد علاقه خود بیشتر بدانید.


اولویت ها را استخراج کرده و در فرم آنلاین سازمان سنجش وارد کنید

وقتی فهمیدید برای چه رشته ای می خواهید انتخاب کنید و چه رشته ای را می خواهید انتخاب کنید، وقت آن است که به سراغ دفترچه یادداشت خود بروید و عوامل مهم در انتخاب رشته مانند علایق، شهریه، کیفیت دانشگاه و کیفیت دانشگاه را در نظر بگیرید. دانشکده. به دانشگاه بروید و از آنجا اولویت بندی کنید.

در این صورت شما مجاز به ورود 150 اولویت از دانشگاه های سراسری هستید که مجاز به انتخاب رشته در فرم انتخاب رشته هستید. بنابراین گزینه های خود را از 150 اولویت حداکثر استخراج کنید و آنها را به ترتیب از اولویت اول تا دوم وارد کنید.

برای اینکه شکل اولیه انتخابی که قرار می‌دهید با شانس بالای شما مرتبط باشد، باید انتخاب‌های خود را به سه دسته خوش‌بینانه (احتمال پذیرش کم)، منطقی و عادی (احتمال قبولی پایین) طبقه‌بندی کنید. و بدبینی (احتمال پذیرش بالا). ). شانس پذیرفته می شود). و سپس به همین ترتیب در فرم انتخاب رشته وارد کنید.

به یاد داشته باشید که در اولویت بندی کد رشته ها برای مناطق مورد علاقه، هر گزینه باید مهمتر از گزینه بعدی باشد و شما باید آن را بیشتر از گزینه بعدی بپذیرید.

 

چگونه استاد انتخاب کنیم؟

قبلا در مورد نحوه انتخاب رشته توضیحاتی داده بودیم که با انتخاب رشته صحیح و اصولی به هدفتان برسید. اما برای به دست آوردن نتایج بهتر، باید به نکات زیر توجه کنید:

برای انتخاب رشته حتما با خانواده خود مشورت کنید و از نظرات آنها استفاده کنید.

انتخاب سایت سخت و پیچیده است که نیاز به دانش در این زمینه دارد. بنابراین، از مشاوره تحصیلی خود دریغ نکنید و مطمئن شوید که از این اطلاعات کمک می گیرید.

هر منطقه ممکن است پذیرش متفاوتی نسبت به یکدیگر داشته باشد، بنابراین در مورد وضعیت تحصیلی منطقه و نوع پذیرش اطلاعات کسب کنید.

مطالعه هر رشته ای خوب است اما دشوار است، بنابراین روی مهارت های خود تمرکز کنید

به رتبه بندی زیر گروهی زیر گروه آزمایشی خود توجه کنید.

ابزار اول انتخاب رشته آزمون سراسری کارت، ابزار دوم دفترچه راهنما، ابزار سوم اطلاعات رشته و دانشگاه و چهارمین ابزار کمک خانواده و مشاور است. باید انجام شود. از همه برای انتخاب رشته مناسب و اصول استفاده کنید.



شرکت انتخاب رشته دندانپزشکی مرکز راهنمایی تحصیلی و کنکور

هر گزینه ای که در منوی انتخاب رشته وارد کنید می تواند آینده تحصیلی و کاری شما را مشخص کند. بدیهی است که موارد درست و اساسی شما را به آینده ای روشن سوق می دهد و تصمیمات اشتباه نیز می تواند عواقب منفی داشته باشد.

برای اینکه در فرم انتخاب رشته دچار اشتباه نشوید می توانید از تجربیات مشاوران مجرب در زمینه انتخاب رشته استفاده کنید. انتخاب رشته از اصول و قوانینی پیروی می کند که برای گرفتن نتیجه قبولی در رشته و دانشگاه انتخابی باید بدانید.

مراجعه به ادامه مطلب:  



نظرات شما عزیزان:




نوشته شده توسط مجله اینترنتی واژه چی در پنج شنبه 28 ارديبهشت 1402

مطالب پیشین


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by vazhechi