اچ پی اسمارت چیست و چگونه کار می کند؟

مجله اینترنتی واژه چی

مجله اینترنتی واژه چی

به وبلاگ من خوش آمدید

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:








اچ پی اسمارت چیست و چگونه کار می کند؟

HP Smart چیست و چگونه کار می کند؟

با نصب برنامه HP Smart بر روی رایانه یا تلفن همراه خود می توانید به صورت بی سیم و به راحتی پرینت، کپی، فکس و اسکن کنید. این مقاله راه اندازی و راه اندازی کامل چاپگر HP را با برنامه HP Smart توضیح می دهد.

HP Smart چیست و چگونه کار می کند؟

HP Smart نرم افزار چاپ اصلی HP است که قبلاً HP All-in-One نام داشت. در واقع، HP Smart برنامه ای است که به شما امکان می دهد چاپگر HP خود را از تلفن هوشمند یا دستگاه دیگری راه اندازی، اسکن، چاپ، اشتراک گذاری و کنترل کنید. به عنوان مثال، اگر سر کار هستید و می خواهید فایلی را از طریق چاپگر خانگی خود پرینت یا اسکن کنید، این برنامه به شما کمک می کند تا فایل مورد نظر خود را به روشی آسان اسکن یا چاپ کنید.

برای استفاده از این برنامه برای سیستم عامل های اندروید و iOS؛ مطمئن شوید که چاپگر و تلفن همراه به شبکه Wi-Fi متصل هستند. از صفحه اصلی برنامه HP Smart، روی چاپگر خود ضربه بزنید. گزینه Enable Print Anywhere را انتخاب کنید. اگر حساب HP ندارید، یکی بسازید. اگر انجام دهید، وارد شوید و چاپگر را به حساب HP خود اضافه کنید.

حساب HP به شما امکان می دهد با استفاده از برنامه HP Smart چاپ و اسکن کنید و همچنین به ویژگی هایی مانند فکس موبایل دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، می‌توانید از این برنامه برای مدیریت، اشتراک‌گذاری و چاپ از راه دور از چاپگرهای سازگار HP استفاده کنید.

فکس موبایل با HP Smart

برنامه HP Smart را دانلود کنید

اگر می خواهید به راحتی چاپگر HP خود را راه اندازی کنید، این برنامه را از https://www.hpsmart.com دانلود کرده و آن را روی دستگاهی که می خواهید از آن چاپ کنید نصب کنید. سپس، از این برنامه برای راه اندازی چاپگر HP خود استفاده کنید. لازم به ذکر است که با نصب برنامه HP Smart تمامی ابزارهای لازم برای چاپ و اسکن را نیز نصب می کنید. این برنامه برای اندروید، اپل iOS یا iPadOS، ویندوز و مک نیز موجود است

راه اندازی چاپگر HP با استفاده از برنامه HP Smart

برنامه HP Smart را نصب کنید

برنامه HP Smart را برای Android، Apple iOS یا iPadOS، Windows و Mac دریافت کنید. به همین دلیل می‌توانید این نرم‌افزار را برای اندروید، Apple iOS یا iPadOS از 123hp.com، برای ویندوز از HP Smart - Microsoft Store و برای Mac از HP Smart - Mac App Store دانلود کنید.

اگر از شما خواسته شد که با حساب مایکروسافت وارد شوید تا از این برنامه در دستگاه مربوطه استفاده کنید، می‌توانید با حساب خود وارد شوید یا برای ادامه روی «نه متشکرم» کلیک کنید. لطفا توجه داشته باشید که قبل از دانلود باید VPN خود را قطع کنید.

هنگامی که برای اولین بار برنامه HP Smart را راه اندازی می کنید، برای دسترسی به عملکردهای مختلف چاپگر باید یک حساب HP ایجاد کنید.

چاپگر را با برنامه HP Smart راه اندازی کنید

چاپگر خود را به HP Smart اضافه کنید و مراحل زیر را برای اتصال آن به رایانه یا تلفن همراه خود دنبال کنید.

1- اگر می خواهید چاپگر را روی شبکه Wi-Fi راه اندازی کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

چاپگر و رایانه یا تلفن همراه را نزدیک روتر Wi-Fi قرار دهید.

رایانه یا Wi-Fi تلفن همراه خود را روشن کنید و به شبکه خود متصل شوید. اگر رایانه از طریق کابل اترنت به شبکه متصل است، کابل را به طور موقت قطع کنید و در حین راه اندازی از اتصال Wi-Fi استفاده کنید.

بلوتوث را در رایانه یا تلفن همراه خود فعال کنید تا HP Smart بتواند چاپگر را در حین تنظیم تشخیص دهد.

برای کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز، Windows Update را روشن کنید تا ویندوز را به روز نگه دارید.

اتصال چاپگر به Wi-Fi

پس از نصب HP Smart برای iOS یا Android، سرویس موقعیت مکانی تلفن همراه خود را روشن کنید و به برنامه اجازه دهید چاپگر را با استفاده از موقعیت مکانی شما شناسایی کند و در حین راه اندازی راه حل هایی ارائه دهد.

۲- اپلیکیشن HP Smart را باز کنید

اولین باری که برنامه HP Smart را باز می کنید، برنامه سعی می کند چاپگر را شناسایی و راه اندازی کند. دستورالعمل های ارائه شده را برای تکمیل نصب دنبال کنید.

اگر برنامه HP Smart را باز کردید، روی Add Printer ضربه بزنید تا چاپگر را پیدا کنید. دستورالعمل های داده شده را برای تکمیل مراحل نصب دنبال کنید.

اگر از اتصال Wi-Fi استفاده می کنید و چاپگر پیدا نشد، به مرحله بعد بروید.

3- حالت تنظیم Wi-Fi را بازنشانی کنید

برای اکثر چاپگرهای دارای صفحه لمسی یا منو، منوی Wireless یا Setup را باز کرده و Network Setup یا Settings را انتخاب کنید. سپس بر روی Restore Network Settings کلیک کنید.

برای چاپگرهای بدون صفحه یا منو، حالت راه اندازی Wi-Fi را RESTORE در چاپگر HP خود وارد کنید تا بتوانید با فشار دادن دکمه های روی چاپگر تنظیمات پیش فرض را بازیابی کنید.

4- بعد از دو ساعت برنامه HP Smart را ببندید و دوباره چاپگر را اضافه کنید.

5- دستورالعمل های ارائه شده را به دقت دنبال کنید تا راه اندازی چاپگر کامل شود.

از برنامه HP Smart برای چاپ، اسکن، کپی و فکس استفاده کنید

چاپ، اسکن، فکس یا کپی از HP Smart

از صفحه اصلی HP Smart چاپ، اسکن، فکس یا کپی کنید. همچنین می توانید وضعیت چاپگر را بررسی کرده و مشکلات را عیب یابی کنید.

برای چاپ روی گزینه print screen برنامه کلیک کنید. موردی را که می خواهید چاپ کنید انتخاب کنید. در صورت لزوم، از ابزارهای ویرایش عکس استفاده کنید و سپس تنظیمات چاپ را انتخاب کنید.

عکسی را که می خواهید اسکن کنید انتخاب کنید یا از تلفن همراه خود برای عکس گرفتن از یک سند یا تصویر استفاده کنید. در صورت لزوم، از ابزارهای ویرایش عکس استفاده کنید و تصویر اسکن شده را چاپ یا ذخیره و به اشتراک بگذارید.

برای کپی کردن (اندروید و iOS)، روی صفحه Copy را انتخاب کنید. از دوربین برای گرفتن عکس از یک سند یا تصویر استفاده کنید. اندازه و تعداد کپی ها را مشخص کنید. سپس سند مورد نظر را به صورت رنگی یا سیاه و سفید چاپ کنید.

برای مدیریت چاپگر، روی نماد چاپگر در صفحه اصلی کلیک کنید تا گزینه‌ها و تنظیمات را تغییر دهید و وضعیت چاپگر را بررسی کنید.

Customize Tiles را در پایین صفحه (برای Android یا iOS) یا در Applications (Windows یا Mac) انتخاب کنید تا آنها را از صفحه اضافه یا حذف کنید.

عیب‌یابی و رفع مشکلات: اگر با چاپگر خود مشکل دارید، ابزار عیب‌یابی موجود در برنامه HP Smart را برای رایانه‌های Windows یا Mac اجرا کنید.

هرجا چاپ کنید: وقتی از خانه دور هستید و به شبکه تلفن همراه یا Wi-Fi دسترسی دارید از چاپگر خود استفاده کنید.

میانبرها: برای تکمیل سریع کارهای تکراری مانند ارسال ایمیل، چاپ و ذخیره اسکن، میانبرهایی ایجاد کنید که قبلاً به عنوان Smart Tasks شناخته می شد.

فکس موبایل: اسناد را به دستگاه فکس یا چاپگر فکس ارسال کنید.

برای راه اندازی چاپگر در برنامه HP Smart چه چیزی لازم است؟

پرینترهای HP که از HP Smart پشتیبانی می کنند.

رایانه یا تلفن همراه متصل به اینترنت.

اتصال از دستگاه به چاپگر - از طریق شبکه یا کابل USB برقرار شد.

یک دستگاه تلفن همراه یا رایانه سازگار با دسترسی به اینترنت که دارای سیستم عامل با نسخه های زیر است:

اندروید 7.0 و بالاتر

اپل نسخه iOS 14 i

یک چاپگر با استفاده از Apple Airprint برای iOS 13 یا جدیدتر ایجاد کنید.

ویندوز 11 نسخه 21H2 به بعد

ویندوز 10 نسخه 1809 و بالاتر

برای ویندوز 10 نسخه 1803 یا قبل از آن، HP Easy Start را از 123.hp.com/setup دانلود و نصب کنید.

macOS 10.14 یا بالاتر

برای macOS 10.13 یا جدیدتر، HP Easy Start را از 123.hp.com/setup دانلود کنید و چاپگر را با استفاده از Apple AirPrint نصب یا راه اندازی کنید.

آخرین کلمه

برنامه هوشمند HP یکی از برنامه های کاربردی پرینترهای اچ پی است. این برنامه امکان کپی، فکس، پرینت و اسکن از راه دور و بی سیم را فراهم می کند. لازم به ذکر است که اکثر چاپگرهای موبایل تولید شده در سال 2010 و بعد از آن از برنامه HP Smart پشتیبانی می کنند. اگر علاقه مند به استفاده از این برنامه هستید، یکی از این پرینترها را از سایت آوای فرهنگ آریا خریداری کنید و برنامه HP Smart را طبق توضیحات این مقاله نصب کنید.

 

لینک منبع: اچ پی اسمارت چیست و چگونه کار می کند؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط مجله اینترنتی واژه چی در سه شنبه 9 خرداد 1402

مطالب پیشین


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by vazhechi