پست کور و دندان چیست؟ + چگونه دندان را با پست و کور ترمیم کنیم؟

مجله اینترنتی واژه چی

مجله اینترنتی واژه چی

به وبلاگ من خوش آمدید

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:








پست کور و دندان چیست؟ + چگونه دندان را با پست و کور ترمیم کنیم؟


ستون فقرات و پالپ یا پلاگ و میله یکی از روش های ترمیم دندان است که دندانپزشک برای بسیاری از بیماران انجام می دهد. اگر بعد از کشیدن عصب مقدار زیادی از تاج دندان از بین برود، از روکشی به نام اباتمنت و پرکردن دندان برای ترمیم دندان استفاده می شود، اما مراحل پرکردن و پرکردن دندان چیست؟ هزینه روکش دندان و هزینه پست چقدر است؟ خمیر دندان بهتر است؟ اگر شما هم به دنبال اطلاعات مفید در مورد انواع پست و دندان کور هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

کوتاه و کور چیست؟

اباتمنت میله ای است که در کانال دندان قرار می گیرد و پرکردگی کور یا دندانی قرار می گیرد. هسته بیلد آپ ترمیمی است که برای بازیابی ساختار از دست رفته دندان و پر کردن دندان به منظور حمایت مناسب از روکش استفاده می شود.

دندان های کم و کور

پست دندانی در واقع یک سیستم پشتیبانی است که تاج را روی دندان نگه می دارد. ممکن است برخی از دندان ها در دهان از بین رفته باشند. این باعث می شود قرارگیری عادی غیرممکن شود. بنابراین، پست‌ها و روکش‌های دندانی به‌عنوان راهی برای حمایت در حین قرار دادن تاج، جلوگیری از شکستگی دندان و اطمینان از ثابت ماندن روکش در محل مورد نیاز است.

چه نوع دندان های کور وجود دارد؟

دو نوع درمان کور وجود دارد:

پست پیش ساخته و کور (آماده)

یک پست و پرده سفارشی (ساخته شده در استودیو پس از ساخت با چندین پست)

دندان کور: اکستنشن دندان چیست؟

گاهی اوقات، بخش بزرگی از ساختار دندان در اثر ترک خوردن، پوسیدگی، شکافتن پرکردگی یا ایجاد حفره از بین می‌رود. در این مورد از ساختمان هسته استفاده می شود. پس از این قسمت از عمل دندانپزشکی، دندانپزشک ساختار از دست رفته دندان را با یک ماده ترمیمی مانند باندینگ یا کامپوزیت ترمیم می کند، بنابراین دندان آماده دریافت کانال ریشه است. پس از انجام این کار، یک پایه مناسب برای حمایت از پوشش ساخته می شود.

اما اهمیت سفید کردن دندان چیست؟ پایداری تاج به ساختار پشت دندان بستگی دارد. اگر ساختار دندان کمی باقی بماند، کلاهک را می توان به راحتی با اعمال فشار جدا کرد. در چنین شرایطی با ترمیم دندان به کمک کور بیلدوپ می توان ساختار دندان را به ابعاد اولیه خود نزدیک کرد و طول عمر ترمیم را به حداکثر رساند.

در چه مواردی به تیرک و طناب نیاز است؟

در عصب کشی دندان بخشی از ساختار و پالپ دندان برداشته شده و دندان تمیز می شود. پالپ حاوی رگ های خونی، بافت همبند و اعصاب است که همگی در طول عصب کشی برداشته می شوند. .

 

گاهی اوقات آسیب دندان زیاد است و دندانپزشک مجبور است قسمت زیادی از دندان را بردارد بنابراین ساختار باقیمانده ممکن است فشار شدید فک را بدون آسیب تحمل نکند.دندان تقویت شده و قادر به نگه داشتن روکش است. و قسمت از دست رفته بازیابی می شود. بازسازی دندان بدون تثبیت پایه فایده ای ندارد، بنابراین با یک پست و روکش در واقع پایه ثابت می شود.

در چه شرایطی پس از عصب کشی پست و کور می شود؟

به طور کلی توصیه می شود در صورتی که بیش از 50 درصد از ساختار اولیه دندان از بین رفته است، از این روش برای تقویت دندان استفاده شود. در این موارد پست به صورت مکانیکی کور و روکش را در کنار هم نگه می دارد.

چگونه دندان ها با پست ها و روکش ها ثابت می شوند؟

دندانپزشک تصمیم می گیرد که کدام نوع پست و کور برای شما بهترین است. این تصمیم بر اساس شدت و میزان آسیب دندان است.

به طور کلی برای ترمیم دندان با پست و روکش پیش ساخته معمولا فقط یک بار ویزیت کافی است اما در مورد پست و کاور معمولی دو ویزیت لازم است.

برای انجام پست و کور، ابتدا دندان عصب کشی می شود. برای کشیدن عصب باید سوراخی در تاج ایجاد شود تا به داخل دندان دسترسی پیدا کند. تمام محفظه های پالپ و ریشه دندان به طور کامل تخلیه شده و با استفاده از ابزاری به نام فایل، دیواره ها نیز تراشیده و تمیز می شوند. پس از ضدعفونی و تمیز کردن کامل داخل دندان، پست در داخل ریشه قرار می گیرد و باند می شود. سپس دندان با مواد پرکننده مخصوص پر می شود. در نهایت دندان شکل گرفته و برای روکش آماده می شود.

در این مرحله دندان با ایجاد پوششی برای آن شکل می گیرد. پس از اتمام روکش، دوباره به دندانپزشک مراجعه می کنید تا تاج را به دندان خود ببندید.

معایب و مزایای دندان پست و کور چیست؟

مزیت اصلی پست ها و کرکره ها تقویت ساختار دندان و قابلیت حفظ روکش است.

اما این روش ایراداتی دارد، بنابراین اگر ساختار دندان بتواند روکش را نگه دارد، گفته می شود که از این روش استفاده نشود.

معایب پست و کرکره به شرح زیر است.

هنگام آماده سازی مکانی برای قرار دادن پست ها یا میله ها، امکان شکستن سازه وجود دارد.

وجود چوب در ریشه دندان احتمال شکستگی آن را افزایش داده و ترمیم دندان را با مشکل مواجه می کند.

قرار دادن پست کور روی دندان تهاجمی است و نیاز به برداشتن مقدار زیادی از بافت سالم دندان دارد.

رابطه جنسی شیطانی و کور چیست؟

فولاد آلیاژی تیتانیوم، چرخ های آلیاژی، تیتانیوم یا طلا را می توان برای میله ها یا میله هایی که در داخل ریشه دندان قرار می دهند استفاده کرد.

مواد کوری که برای بازسازی دندان ها استفاده می شود، همان مواد پرکننده مانند آمالگام (ماده نقره ای که عمدتاً برای پرکردن پشت استفاده می شود)، رزین های کامپوزیتی هستند. و گلاس آینومرها

کاشت و کاشت کور بهتر است یا دندانی؟

دندانپزشکان همیشه سعی می کنند تا حد امکان دندان های طبیعی را حفظ کنند زیرا هیچ چیز مانند دندان وجود ندارد. دندان های طبیعی استحکام خوبی دارند، عارضه ای ایجاد نمی کنند، هزینه خاصی ندارند، نیاز به جراحی تهاجمی ندارند و در صورت عدم رسیدگی مشکلی ایجاد نمی کنند. از طرفی تمام مراقبت هایی که باید برای دندان های خود انجام دهید، باید از ایمپلنت ها نیز مراقبت کنید.

با این حال، گاهی با وجود تمام تلاش ها، دندان آنقدر آسیب می بیند که مجبور می شوید آن را بکشید. در این صورت ایمپلنت دندان اولین توصیه دندانپزشک است زیرا بسیار محکم و مقاوم بوده و عمر خوبی دارد.

پست دندان چگونه تشکیل می شود؟

شکل دادن به بریس ها یکی از مهم ترین مراحل در پروتز و روکش قبل از قرار دادن آنها در ریشه دندان است. برای قرار دادن میله در ریشه دندان و کرکره روی دندان باید از یکی از انواع ریختگی یا پیش ساخته استفاده کرد. در میان انواع کیس ها و روکش های دندانی، پست ها و پوسته های ریخته گری منحصراً از دندان های خود فرد و در شرایط آزمایشگاهی ساخته می شوند.

 

این روش قالب گیری و نصب پست دندانپزشکی در 2 جلسه درمانی و ارزان قیمت است. اما پست دندانپزشکی از پیش تعیین شده با کرکره را می توان در 1 جلسه بدون لبه پست دندانی انجام داد و هزینه کمتری دارد.

آخرین کلمه

در این مقاله با پست و دندان کور آشنا شدید. از مزایا و معایب آن نیز آگاه هستید. اگر سؤال یا نظری دارید، لطفاً آنها را مطرح کنید. در کامنت بگذارید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ دهیم.

 

مطالعه مقاله کامل: https://realtimedentist.com/1401/03/بهترین-دندانپزشکان-کرج/



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط مجله اینترنتی واژه چی در دو شنبه 5 تير 1402

مطالب پیشین


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by vazhechi