چگونه با دریاچه الیمالات آغاز به دست آوردم

مجله اینترنتی واژه چی

مجله اینترنتی واژه چی

به وبلاگ من خوش آمدید

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:








چگونه با دریاچه الیمالات آغاز به دست آوردم

 

جاده شمال به سمت کلاردشت با مرجان جواهرده با زیباییهای وصف ناپذیر که میتوان از آن به عنوان یکی از شاهکارهای خلقت در عرصه طبیعت یاد کرد، در ۲۶ کیلومتری رامسر واقع شده است. چشم انداز بی نظیر دریاچه ولشت برایتان آرامش و لحظاتی به یاد ماندنی را به ارمغان می آورد. بهترین زمان رفتن به پارک جنگلی فین چالوس اردیبهشت و فروردین است، اما بافت زیبای گیاهی این منطقه بی نظیر موجب می شود در همه ایام سال طبیعتی بی نظیر و جذاب داشته باشد. در کیلومتر 12 جاده چالوس به سمت تنکابن و سمت غرب چالوس، تله کابین چالوس قرار دارد. در فاصله 10 کیلومتری چالوس، نزدیک روستای سینوا و مرزن آباد، مردابی بسیار زیبا با منظره و چشم اندازی جادویی و شگفت انگیز به نام هسل وجود دارد. اگر به خواص درمانی شگفت انگیز این چشمه ها نیاز دارید و یا تنها قصد دارید جسم و جان خود را به کمک این معجزه طبیعی پاکسازی کنید، با اقامت درمنطقه دوهزار و سه هزار - و با کمی رانندگی تا منطقه رامسر و سادات شهر- میتوانید از انواع مختلف چشمه های آبگرم معدنی بهره مند بشوید. تمدنی که در کاشی کاری ها، گچبری ها و نقش برجسته های این بنای حیرت انگیز مشاهده می شود. در زمستان و فصل سرما می توانید انواع پرندگانی مانند غاز و مرغابی را اطراف دریاچه سد دریوک مشاهده کنید. برخی نیز عقیده دارند که مردم اطراف مزار سالوک معلم و دو نفر از شاگردان او به نامهای عین علی و زین علی جمع شدند و ماسوله کهن را تشکیل دادند. اگر می خواهید با جنگل دو هزار بیشتر آشنا شوید تا پایان با مجله مستر بلیط همراه باشید.

اکنون اگر میخواهید بدانید تنکابن کجاست؟ تنکابن یکی از شهرهای دیدنی در غرب استان مازندران است که پس از چالوس بزرگترین شهر این استان محسوب میشود. هرچه روزها به مرداد ماه نزدیک میشود، میزان شرجی بودن هوا نیز در این منطقه افزایش پیدا میکند؛ اما از اواخر مرداد ماه هوا رو به خنکی میرود، از شرجی بودن هوا کاسته میشود. در مسیر راهتان به قبرستانهای قدیمی هم برمیخورید که فضایی غمانگیز و منظرهای عجیب دارند. این پل شمال و جنوب راه آهن سراسری را به هم مرتبط میسازد. بازدید از تپه تاریخی چاشتخوران که آثار کشف شده از آن متعلق به عصر آهن است. همچنین رابسویچ مسئولیت احداث تونلهای مسیر راه آهن را نیز به عهده داشت و از بنیان گذاران روش تونل زنی جدید اتریشی (NATM) بود. جنگل نوردی در میان ارتفاعات دوهزار رامسر و تماشای مناظر چشم نواز اطراف، گوش سپردن به صدای آواز پرندهها و کمی پیاده روی در هوای سالم، جان دوبارهای به روح و جان ما میبخشد و حتی تا مدتها بعد هم این احساس خوب همراه ما خواهد بود. طبیعت حیرتانگیز شمالی و آرامشی که در ارتفاعات دوهزار رامسر و در هر گوشه دیگری از این خطه سرسبز احساس میگردد همیشه ما را مجاب کرده است تا حتی برای سفرهای یک روزه هم که شده برای فرار از روزمرگیهای زندگی به این بهشت زمینی پناه ببریم. سد دریوک یکی از جاهای دیدنی چالوس است که حدود 5 متر عمق دارد و محل زندگی پرندگان وحشی و بومی است.

شما میتوانید در این شهر با فضایی سالم و آرامشبخش، از زندگی لذت ببرید و از شلوغی و سرعت شهرهای بزرگ فرار کنید. برای رزرو ویلا در دوهزار تنکابن میتوانید از طریق وبسایت لیدوماتریپ اقدام به رزرو نمایید. اگر هم برای اقامت در چالوس به دنبال هتلی با امکانات عالی هستید، می توانید در سایت هتل یار هتل ونوس پلاس چالوس را رزرو نمایید و لحظاتی به یاد ماندنی داشته باشید. اگر قصد داشته باشید تا از مبدأ تهران به سمت جنگلهای دوهزار بروید حدود ۲۷۰ کیلومتر مسیر در پیش دارید و با طی کردن مسیری ۶ ساعته به این بهشت زیبا خواهید رسید. اگر قصد کوهنوردی دارید بهتر است تا با تورهای گروهی سفر کنید و فکر به تنهایی کوهنوردی کردن را از سرتان بیرون کنید. در این مطلب از مجله گردشگری هتل یار، تعدادی از جاهای دیدنی چالوس را فهرست کردیم تا اگر قصد دارید به مازندران و چالوس سفر کنید و به دنبال جاذبه های گردشگری چالوس هستید، به کمک لیست پیش رو بتوانید به راحتی منطقه مورد علاقه خود را پیدا کنید و از سفر خود لذت ببرید. اگر مسیر عسل محله را ادامه دهید پس از دو روز به قله سیالان دسترسی پیدا می کنید و می توانید از منظره بکر و چشم انداز بی نظیر آن لذت ببرید. این دریاچه دیدنی نیز بی حرکت و راکد است.

این روستا حدود ۲۶ کیلومتر با شهرستان فومن و ۶۵ کیلومتر با شهر رشت فاصله دارد و ارتفاعش از سطح دریا حدود ۱۰۵۰ متر است. شهر چمستان در 15 کيلومتری شرق نور قرار دارد و مسير آسفالته آن از داخل شهر نور آغاز و پس از عبور از مسيری زيبا به چمستان رسيده وپس از طي 15 کيلومتر به شهر چمستان ختم می گردد . بعد از رسیدن به سیاهکل مسیری ۴۵ کیلومتری به سمت دیلمان در پیش رو دارید، مسیری آسفالته و پرپیچ و خم که در پس هر پیچ، زیباترین چشم اندازهای طبیعی را در مقابل چشمانتان به نمایش می گذارد. جهان نما در ۸۶ کیلومتری گرگان و جنوب شرقی شهرستان کردکوی واقع شده و بعد از پارک ملی گلستان، وسیعترین منطقه حفاظت شده استان گلستان است. دریاچه ولشت در منطقه ای کوهستانی به نام تخت سلیمان علم کوه و دره ای عمیق قرار دارد. موقعیت جغرافیایی دره سبز دوهزار به گونه ای است که بستری عالی برای رشد انواع گونه های گیاهی می باشد. قوری دره: قوری دره نام گورستانی 7000 ساله است که در آن گورهای سنگی بزرگی دیده میشود. میشود در خانه روستاییها هم شب را صبح کرد. دیدنی های تنکابن به قدری زیبا و متنوع هستند که اگر یک بار از آنها دیدن کنید قطعا برای بار دوم و سوم هم به آنجا خواهید رفت. میتوانید با سه وسیله و بعد از طی ۲۷۵ کیلومتر به تنکابن برسید اگر وسیله شخصی دارید، باید از اتوبان کرج به خروجی جاده چالوس بروید و آن را تا انتها بروید.

اما بهترین زمان برای بازدید و گشتوگذار در دشت لار خرداد ماه است زیرا که در این ماه لار میتوانید دشت شقایق را نیز از نردیک ببینید. فتح قله سیالان با طبیعت زیبا و سرسبزش یکی از بهترین و لذتبخشترین تجربه­ های کوهنوردیهای شما خواهد بود. حال اینکه این آبشار لذت سفر و طبیعت گردی را به مراتب برای شما بیشتر میکند. برای رفتن به این روستای ییلاقی خوش آبوهوا بایستی از پیچوخمهای جنگل زیبای دالخانی عبور کنید تا به عقیق سبز رامسر برسید. غار شیرآباد و دیو سپید از دیگر شاهکارهای جنگل هستند که در مسیر آبشارهای شیرآباد، زیستی بکر و امن برای بسیاری از جانوران بهوجود آوردهاند. در خط دو نیز، چشم انداز زیبای دیو حمام زیر پاهای شماست! در لابهلای طبیعت سرسبز شمال و در 50 کیلومتری شهر سیاهکل حمام تاریخی دیلمان مشهور به حمام میربلوک واقع شده است. پهلوی اول در سال 1307 شمسی، در مکانی میان مرزن آباد و چالوس، 17 کیلومتری کندوان دستور داد پل زغال ساخته شود تا رفت و آمد با سرعت و امنیت بیشتری صورت گیرد. در غرب مازندران، ارتفاعات کندوان و بستر وحشی کوهستان، رودخانه ای با ماهی های سفید، سوف و آزاد وجود دارد. در ارتفاعات بکر و بی نظیر کلاردشت می توانید دریاچه حصارچال را ببینید. صدای حیوانات مختلف و آرامش محیط بی نظیر و بکر مرداب هسل وصف نشدنی است. مرداب هسل در میان انبوه جنگل های مازندران از جاذبه های گردشگری شهرستان چالوس محسوب می شود و طرفداران بسیاری دارد.

هسل در گویش محلی شهرستان چالوس به معنی آب راکد است. برای ماندن در جنگل می توانید از چادر استفاده نمایید اما اگر چادر به همراه ندارید می توانید از خانه های محلی روستائیان، هتل و مهمان سراهایی که در نزدیکی جنگل وجود دارد استفاده کنید. اگر می خواهید مکان های ناشناخته مازندران شناخت بیشتر بشناسید می توانید از همراهان همیشگی سپنجا باشید تا از راهنمای سفر و جاهای دیدنی شهر های مختلف اطلاعات کافی را کسب کنید. کافی است تصمیم بگیرید شب را در آلاچیق بمانید یا یک هتل شیک و تمیز. البته اگر هدف شما اقامت در جنگل باشد کافی است که از عسل محله حدود 3 ساعت پیاده روی کنید تا به دریاسر برسید و در آنجا ماندگار شوید و ساعاتی را به استراحت در جنگل بپردازید. اگر در منطقه الموت اطراق کنید در مسیرتان هتل و سوییت های محلی پذیرای شماست، که ارزان هم هست.اگرهم خواستید در منطقه شمالی مسیر سفرتان اطراق کنید در سه هزار یا در دوهزار منطقه رفاهی چالدره دارای سوییت و امکانات اقامتی است که ظاهرا مربوط به شهرداری منطقه است. در سفرتان به این ارتفاعات چشیدن طعم غذاهای محلی و بومی منطقه را از دست ندهید. رطوبت هوا در ارتفاعات بیشتر میشود و احتمال بروز مشکلات تنفسی وجود دارد و تنها بودن ریسک کوهنوردی را برایتان چند برابر میکند. قلعه بابک، دژ تسخیرنشدنی ایرانیان در برابر اعراب! دژهای نظامی با هدف دفاع از مردم در برابر دشمن ساخته شدهاند. هدف آن ها محافظت از دشت حاصل خیز گرگان به عنوان یک منطقه استراتژیک بود. با توجه به هدف و قدرت بدنی افراد این پیاده روی می تواند چند ساعت و یا دو روز به طول بیانجامد.

این نکته را توجه داشته باشید که حتما قبل از حرکت به سمت این آبشار از وضعیت آب و هوای منطقه اطلاعات کسب کنید و کفش مناسب پیاده روی نیز همراه خود ببرید. رستوران در فاصله 4 کیلومتری نور واقع شده و در نزدیکی دریاچه الیمالات قرار دارد و در محیطی بسیا زیبا به همراه دکوراسیونی شیک و دیدنی، آماده پذیرایی از گردشگران می باشد. گچبری های دیدنی، بالکن زیبا، سرستون های تاریخی و کاشی کاری های اصیل کاخ چای خوران چالوس بسیار باشکوه و دلنشین است. اما آنچه موجب شده نظر همه را جلب کند، قدیمی بودن، معماری زیبا و تاریخی مطابق معماری غربی، سادگی و دور از تجمل بودن این کاخ باشکوه است! نجوای پرندگان و رودخانه های دیدنی و زیبای این پارک جنگلی حتماً رضایتتان را جلب می کند. مرداب کندوچال با مساحت حدود یک هکتار و عمق 5 متر در دل جنگلی انبوه از درختان سبز قرار دارد. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تنکابن گفت: 15 هکتار از جنگلهای منطقه میانلات دوهزار تنکابن در آتش سوخت. تنکابن - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری داری تنکابن از وقوع حریق در ۱۵ هکتار از جنگل های دو هزار شهرستان خبر داد. مناطق مسکونی شهرک یعنی محلههای پنجگانه یاد شده دارای مساحتی بالغ بر ۲۳۰ هکتار میباشد. موزه گیاهان دارویی مجتمع کشاورزی کندلوس در سال ۱۳۶۵ با هدفهای کشت، پرورش، تولید و بسته بندی گیاهان اصلی دارویی و معطر و همچنین تولید اسانس ها و روغن های گیاهی تاسیس شد و برای اولین بار در ایران مبادرت به برپایی باغ بوتانیک (موزه گیاهان دارویی) در زمینی به مساحت ده هکتار نمود که با کاشت بالغ بر ۲۵۰ گونه گیاه ژنتیک ارزشمند در ایران به تولید و عرضه محصولات گوناگون در زمینه های مختلف اقدام نموده و محصولات خود را به اکثر کشورهای جهان صادر می نماید. در این منطقه سکوت عجیبی حاکم است و می تواند لحظاتی شما را به آرامش مطلق و به دور از هر گونه هیاهو فرو ببرد.

این شهر در گذشته با نامهای مختلفی همچون تنکا، فیض، دِیلَم خاصه و شهسوار نیز شناخته میشد. تنکابن از شهرستانهای زیبا و گردشگر پذیر غرب استان مازندران در شمال ایران است که در دوران پهلوی با نام شهسوار شناخته میشد. دریاچه شورمست در شهرستان سوادکوه قرار دارد و از جمله دیدنیترین دریاچه های ایران و جاهای دیدنی مازندران است. این جنگل مملو از درختان راش، چنار، هیرکانی، ون می باشد که در فصول مختلف سال دارای زیبایی خیره کننده ای هستند. جاهای دیدنی رامسر به قدری زیاد است که برای درک زیبایی آن تنها باید به آن سفر کرد و طبیعت زیبای آن را از نزدیک لمس کرد. عکاسی در طبیعت از جمله تفریحاتی است که اغلب افراد به آن علاقه مند هستند. در دلیمان هم می توانید از طبیعت فوق العاده زیبا این منطقه دیدن کنید و اگر علاقه مند به تاریخ هستید می توانید مکان های تاریخی این منطقه دیدن و لذت ببرید. چنانچه علاقه مند به طبیعت گردی هستید و آرامش خود را از دیدن سرسبزی جنگل ها می گیرید، مقصد جذاب و مناسب برای شما جنگل الیمستان خواهد بود چرا که یکی از پرطرفدارترین مناطق طبیعت گردی ایران به شمار می رود و بخشی از جنگل های هیرکانی ایران می باشد که اخیراً پس از تلاش های فراوان در سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسیده است. در این میان کندلوس تنها روستای کاندیدای مازندران است که در مسیر ثبت سازمان جهانی جهانگردی قرار گرفته و بنابراین ضرورت دارد با بهره گیری از همه ظرفیت های منحصربفرد به منظور آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر به ویژه رسانه ها و پشتوانه های مردمی نسبت به تحقق این مهم برنامه ریزی و تلاش کرد.

دریاچه ولشت در فهرست آثار طبیعی ملی، رتبه 71 را دارد و در 15 مهر 1388 در لیست میراث طبیعی ایران به ثبت رسیده است. پارک جنگلی فین از جاهای دیدنی چالوس و مقاصد گردشگری ایران به شمار می رود. با حرکت از سمت چالوس به تهران و بعد از 7 کیلومتر به پارک جنگلی رویایی چالوس می رسیم. در ابتدا بهسمت شمال شرق تهران حرکت کنید و سپس وارد جاده فیروزکوه شوید. ما در این مقاله از نشریه لیدوما سعی کردیم لیستی از محبوب ترین و زیباترین جاهای دیدنی نور را پیش روی شما قرار دهیم و با معرفی مختصر هر یک از این جاذبهها انتخاب را برای مسافران راحت تر کنیم. شهسوار دارای طبیعت سبز و بکر و جاذبههای گردشگری فراوانی است و هر سال مسافران زیادی را به خود جذب میکند. آبشار اکاپل یکی از جاهای دیدنی شهرستان چالوس است که گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند. دریاچه ولشت از جمله جاهای دیدنی چالوس برای پیاده روی، ماهیگیری، کمپینگ، دوچرخه سواری و شناست. اگر به دنبال بهترین فصل سال هستید، پیشنهاد میکنیم اواخر فروردین تا اواخر مهر را برای این کار انتخاب کنید. اگر به دنبال مقصدی برای شروع یک سفر یا تفریح تابستانه هستید تردید نکنید و همین حالا کوله خود را برای سفر به پارک ملی لار ببندید. قدمگاه خضر یکی دیگر از جاذبه های گردشگری آمل است که می توانید بازدید از آن را برای بخشی از سفرتان انتخاب کنید.

این جنگل جاذبه های طبیعتی متنوعی را در دل خود جای داده است که هر یک در نوع خود منحصر به فرد هستند و صدای آواز پرندگان که در سراسر جنگل به گوش می رسد باعث شده که فضایی مملو از آرامش داشته باشد. افزون بر آن، گونه های جانوری متنوعی نظیر خرس قهوه ای، بر کوهی، پلنگ، گرگ و… اشاره نمود. در دشت دریاسر درختان میوه متنوعی نیز وجود دارد که عمده ترین آن ها درختان ازگیل و آلوچه جنگلی هستند. در روستای محله عسل به دلیل تنوع گل و گیاهانی که در این منطقه وجود دارد مرباها و ترشی های لذیذی تولید می شود که پیشنهاد می کنیم حتما از آن ها خریداری نمایید. به گزارش گروه وبگردی خبرگزاری صدا و سیما، شاید نام این جنگلها برای برخی از افراد تا حدودی عجیب باشد ارتفاع این جنگلها از سطح دریا مهمترین دلیل نامگذاری آنها میباشد. همچنین در این شهر پلکانی، اختلاف ارتفاع بین پایینترین نقطه و بالاترین نقطه حدود ۱۰۰ متر است. این شهر از سمت غرب به رامسر، از شرق به عباس آباد، از جنوب به رشتهکوههای البرز و از شمال به دریای خزر متصل است. کندلوس که بخشى از میخ ساز محسوب مى شود، در دامنه هاى سرسبز و کوهستانى البرز در منطقه کجور مازندران قرار گرفته است و شاهد تمدن هاى گوناگونى در ادوار مختلف تاریخ بوده و نشانه هایى از تمدن قبل از میلاد، تمدن ایران قبل از اسلام و تمدن ایران بعد از اسلام را در خود جاى داده است. مساحت این قلعه 600 هزار متر مربع بوده و متعلق به رشته کوه البرز است. این قلعه یك قلعه استراژیك بوده كه از لحاظ نظامی در قرون ۳ - ۶ و ۸ هجری مورد استفاده قرار گرفته است. قلعه مارکوه یک قلعه استراژیکی بوده و از لحاظ نظامی در قرون3-6و 8 هجری مورد استفاده قرار گرفته است.

این دهکده طبیعت بسیار بینظیری را در خود جای داده و یک دریاچه دیدنی نیز در آن به چشم میخورد. سعی کنید از آبوهوای پاک کوهستان بیشترین بهره را ببرید و برای تماشای دیدنیهای زیبای کندلوس عجله نکنید، زیرا طبیعت و چشماندازهای متفاوت در این منطقه بیشمار است. سطح مرداب کندوچال پر است از گیاهان مردابی و نی که فضایی بسیار متفاوت و دیدنی ایجاد کرده است. می توانید به پارک جنگلی فین چالوس بروید و با اقامت در کومه ها و کلبه های سنتی آن، نظاره گر نیلوفران مردابی باشید! جاهای دیدنی چالوس همواره نظر گردشگران و مسافران استان مازندران را به خود جلب می کند. تنکابن شاید به طبیعتش معروف باشید، اما نوشهر تفریحگاه مسافران همیشگی شمال است! وجود طبیعتی شگفتانگیز و بکر به همراه این آبوهوای نوازشگر، این منطقه را به یکی از بهترین مناطق شمال ایران برای مسافرت تبدیل کرده است. از این رو حتما باید وسایل گرمایشی و کیسه خواب به همراه داشته باشید. این مسیر که به جاده ناهارخوران مشهور است، مسیری برای پیاده روی و تفریح مردم است. بعد از اینکه از جنگلهای زیبای ناهارخوران عبور کردیم به روستای زیبای زیارت میرسیم. این هتل فوقالعاده در بلوار ناهارخوران گرگان در دل جنگلهای هیرکانی و فاصله هشت کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد و از مزایای آن میتوان به دسترسی آسان به پارک جنگلی النگدره و روستای گردشگری زیارت اشاره کرد. در پنج کیلومتری رامسر، منطقهای به نام سادات محله وجود دارد. اگرچه در شهرک توریستی نمک آبرود، کارتینگ و پینت بال هم وجود دارد، نمک آبرود به دلیل داشتن تله کابین بسیار پرطرفدار و معروف است. این نواحی حتی در فصل تابستان نیز سرد است؛ به همین دلیل پیشنهاد میشود تا در فصول بهار و تابستان به این منطقه سفر کنید. اما قبل از رسیدن به ورزان، آبشارهای نسبتا بلند دیگری نیز در مسیر دیده میشود.

یکی از زیباترین آبشارهای گیلان آبشار لونک می باشد .این آبشار با درختان و زیبایی اطرافش مسافران زیادی را به این منطقه جذب میکند ، آبشارها همیشه جذاب هستند مخصوصا زمانی که در مناطق سرسبز دیده شوند و این آبشار هم از این مورد خارج نیست و در دل طبیعت سبز حس خوبی را ایجاد خواهد کرد. شمال ایران با طبیعتی بی نظیر و زیبا از مکان های گردشگری مهم کشور محسوب می شود و همواره مسافران بسیاری دارد! جنگل دو هزار به یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در ایران تبدیل شده و دارای طرفداران بسیاری است. معماری تاریخی روستا نیز از جاذبههای مهم و برجسته آن هستند. مهم نیست برای سفر به منطقه دوهزار کدام وسیله نقلیه را انتخاب کرده باشید. اگر اهل کمپ کردن هستید چادر زدن در میان جنگل یکی از گزینههای اقامتی برای شما و حتی هیجان­انگیز­ترین انتخاب است، اما بهتر است قبل از کمپ کردن فکری به حال بارشهای ناگهانی کرده باشید. مخصوصاً اگر سفری به روستاهای این منطقه داشته باشید این فرصت را خواهید داشت تا همراه خود از انواع مرباها و عسلهای طبیعی و ارگانیک را به عنوان سوغاتی به شهر خود ببرید. اگر از علاقهمندان به کوهنوردی هستید، تجهیزات کوهنوردی خود را فراموش نکنید که همراه داشته باشید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط مجله اینترنتی واژه چی در جمعه 14 مهر 1402

مطالب پیشین


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by vazhechi