در 2023 سی و سه پل اصفهان را بسازید

مجله اینترنتی واژه چی

مجله اینترنتی واژه چی

به وبلاگ من خوش آمدید

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:








در 2023 سی و سه پل اصفهان را بسازید

 

Free vector beautiful swan princess concept حالا این کلیسای دیدنی بخشهای مختلفی دارد و در هر بخش آن نقش و نگارهای مختلفی را خواهید دید. اگر می خواهید تنها آبشار یزد را ببینید به دره گاهان بروید. اولین جاذبه این شهر، ساختمان آتشکده یزد است که خودنمایی میکند. ساختمان (عمارت) هشتی از مهمترین بخشهای مجموعه بهشمار میرود که در آن، تلفیق جریان هوا و آب به زیباترین شکل صورت گرفتهاست. پل خواجو از جاهای دیدنی اصفهان در شب است؛ البته به شرطی که آب زایندهرود جاری باشد و صدای آن روح شما را نوازش دهد. علت این لقب هم این است که جاهای دیدنی اصفهان تنوع بسیار زیادی دارند. به این فضای تعاملی بسیار امیدوار هستم و باید این فضا را تقویت کرد. از دیگر مناطق کشاورزی استان یزد را میتوان شهرستانهای تفت و اردکان و میبد را نام برد، در این شهرستانها بیشتر محصولات باغی مانند انار به عمل میآید. خریدهفتاد دستگاه ردسور برای بی سیم شهرستانها. پیشنهاد ویژه برای کسانی که به مکانهای گردشگری در نزدیکیاین میدان تاریخی علاقهمند هستند، این افراد می توانند از حمام تاریخی شاه، مسجد شاه، کاخ عالی قاپو و … حد فاصل عمارت عالی قاپو تا زایندهرود، در گذشته محل قرار گرفتن ساختمانهای تاریخی و عمارتهای زیبایی بوده است. اين پل در جشن آبريزگان و آب پاشان محل اجتماع شاه و بزرگان و شعراء و رجال و ساير مردم بوده است.

برخی نیز میگویند نام این پل به آناهیتا، الهه آب برمیگردد. مسجد امام نیز یکی دیگر از آنهاست. مسجد امام که حالا کاشیکاریها و حجاریهای آن هر بینندهای را به خود جذب میکند، به دستور شاه عباس اول صفوی ساخته شد. بدأ بناء قصر جهلستون في عهد الملك عباس الأول ، وتم انتهت في عهد الملك عباس الثاني . در دوره صفویان در زمان نوروز پل سی و سه پل نورانی و چراغانی می شده و شاه عباس مراسم گلریزان بر روی پل انجام می داد. سی و سه پل اصفهان یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری این شهر می باشد که بر روی زاینده رود واقع شده است و طولانی ترین پل روی این رودخانه می باشد که با داشتن طراحی و عظمت بی نظیر خود توانسته است سالیان سال، بدون بروز اتفاق یا خرابی شاهد گذر زمان و تاریخ باشد. به طور کلی آکواریوم اصفهان به سه بخش مهم تقسیم میشود که به نامهای آکواریوم فلت، آکواریوم لمسی و آکواریوم چند ضلعی میباشند، همه این قسمتهای دیدنی در یک تونل شیشهای قرار دارند که دارای بخشهای دیدنی دیگری هم میباشند، برترین گونههای آبزی که در آنها نگهداری میشوند جانداران بخش جغرافیایی آمازون در برزیل، ماهی اقیانوس آرام ژاپنی و سفره ماهی های اقیانوس هند میباشند. کاشیکاری مختلف، نداشتن مناره، نورپردازیهای جذاب و خلاقانه و ورودی ۲۸متری مسجد و دهها ویژگی دیگر این مسجد را از سایر مساجد متمایز میکند. از شما دعوت میکنیم تا ضمن بازدید از این تور مجازی، از سایر تورهای مجازی مجموعه نفیس ایرانگردی مجازی پانومن نیز بازدید نمایید. شاید به خاطر همین است که نیمکت های سنگی نیز در میدان وجود دارند تا بر رویشان بنشینید و برای لحظاتی غرق در جریان زندگی مردمان اصفهان در نقش جهان شوید.

وی در باره این بنا چنین مینویسد: «هنگام مسافرت بهایران شخص انتظار ندارد پلی را که شاید بتوان گفت باشکوهترین پلهای جهان است مشاهده کند. به دلیل زیبایی و شهرت، بیشتر به ورودی اصلی این عمارت در میدان نقش جهان پرداخته می شود، اما چهار در دیگر به خصوص در گذشته محل رفت و آمد از اطراف و خیابان پشتی بودهاند. سپس به ترک آباد اردکان آورده شد و در آنجا ۳۰۰ سال روشن بود تا اینکه از آنجا به یزد آورده شد و در محل کنونی آن روشن است. تاریخچه باغ دولت آباد یزد خیلی قدیمی است و تاریخ پر رمز را در خود جای داده است. هندسهی منحصربهفرد باغ دولت آباد یزد چگونه است؟ نابهسامانیها و وضعیت حریم میدان نقش جهان باید سامان یابد، در حوزه مدیریت اجرایی نباید نگاه پیچیدهای داشت، مسئله ساده است در دنیا یک میدان نقش جهان وجود دارد و این تک میدان که امانت به دست ما است باید بر اساس ضوابط یک نقطه منحصربهفرد با آن برخورد شود. دستگاههای دیگر نیز تابع نقطه نظرات اداره میراث فرهنگی هستند و در مدیریت ارشد استان نیز نظرات کارشناسان میراث فرهنگی را به عنوان منبع میدانند. در میانه پل خواجو، ساختمانی مخصوص، که به بیگلربیگی شهرت دارد بنا شدهاست که برای اقامت موقتی شاه صفوی و خانواده او ایجاد شده بود و هم اکنون نیز وجود دارد و طاقهای آن دارای تزئینات نقاشی بسیار زیبایی است و در واقع پل خواجو به خاطر معماری و تزئینات کاشیکاری آن از دیگر پلهای زاینده رود مشهورتر است.

وی با اشاره به وضعیت گنبد مسجد جامع عباسی در زمان پهلوی خاطرنشان کرد: در این دوره کاشی گنبد مسجد جامع تخریب زیادی داشته که به همراه کاشیهای سر در مسجد و گریو گنبد مسجد شیخ لطفالله که کاملاً ریخته بود از سال ۱۱۱۳ تا ۱۱۱۶ مرمت میشود. خطابخش به تخریبهای میدان نقشجهان در دوره قاجار اشاره و تصریح کرد: در این دوره قسمتهایی از حدفاصل گذر حافظ و عالیقاپو، همچنین از عالیقاپو تا گذر سعدی تخریب شد. وی با اشاره به مرمتهای میدان نقشجهان در دوره انقلاب اسلامی نیز گفت: در نخستین طرح دادهشده، قرار بود غرفههای طبقه دوم بازسازیشده تا بهعنوان موزه جهان اسلام از آن استفاده شود و به همین دلیل حدفاصل خیابان حافظ بهطرف جنوب تا خیابان سپه بازسازی میشود اما از آنجا که دسترسی به این طبقه تنها از طرف مسجد امام تا مسجد شیخ لطفالله میسر است هنوز موزه نشده است. همچنین در این میدان بناهای معروف و باشکوه عصر صفوی نیز مانند عالی قاپو، مسجد امام و مسجد شیخ لطف الله قرار دارند که در ادامه معرفی میشوند.عالیقاپو: عالی قاپو در ضلع غربی میدان و مقابل مسجد شیخ لطف الله قرار دارد که در حقیقت، مکانی برای اقامت شاه عباس صفوی بوده است و وی مهمانان عالی رتبه و مهم را به این عمارت دعوت میکرد. در این مقاله، به معرفی سی و سه پل پرداخته و تاریخچه، معماری، آثار باستانی، اماکن دیدنی، بهترین و مناسب ترین شرایط بازدید و دیگر مسائل پیرامون آن به طور جامع و کامل توضیح داده می شود. پایه فعالیتهای فرهنگی ما در طبقه دوم میدان نقشجهان یک گالری موزه است که در درجه اول تبدیل به محلی برای معرفی آثار نفیس و هنرمندان باشد و سپس در بحث حراجهای هنری تبدیل به بازارچهای برای آثار منحصربهفرد، نفیس و فاخر شود. به زعم ِ او «جَی» نه یک کانون مذهبی و نه محلی برای سکونت شهرنشینان، بلکه محل خزاین و دفاین و مرکز اداری بوده است.

با این کار نه تنها شهر آسیبی نمیبیند؛ بلکه سفرههای آبهای زیرزمینی نیز پر میشوند. مرمت دو ترک باقیمانده نیز در دستور کار است و احتمالاً تیرماه سال آینده به اتمام میرسد تا بتوانیم بالاخره داربستهای آن را برداریم. این دانشآموخته رشته مرمت از مرمت ضلع شمالی و جنوبی مسجد جامع عباسی خبر داد و گفت: متأسفانه به دلیل اینکه ملات کاشیها از بین رفته هرروز خبر میرسد که کاشیهای این مسجد ریزش دارند اما به دلیل اینکه اعتبارات کم است مجبوریم تکهتکه آن را مرمت کنیم. قدمت این میدان که به نامهای میدان «شاه» و «امام» نیز شناخته میشود به دوران باشکوه صفویان و پادشاهی شاه عباس کبیر میرسد. سردر شکیل گذر پشت مطبخ نیز احتمالاً در همین دوره از بین رفته است. مدت زمان پیشنهادی برای بازدید نیز بین یک تا دو ساعت است. سرپرست پایگاه میراث جهانی نقشجهان یادآور شد: جلوخان مسجد شیخ لطفالله نیز که زمانی کاشیکاری بوده و زمانی آن را با گچ تزیین میکنند، دوباره در این دوره کاشیکاری میشود و قسمتی از ورودی غرفههای جلوخان نیز که گچبریهایی شبیه به گچبری غرفههای طبقه دوم میدان داشته تخریبشده و بهجای آن مقرنس کاشی کار میشود. از غرفههای طبقه دوم میدان که در دوره صفویه به اتاقکهایی برای محل استراحت تبدیلشده بود در دوره قاجار فقط یک پوسته باقی میماند و دهانه ورودی مغازههای پایین نیز به دلیل از بین رفتن رونق اقتصادی با گچ بسته و پر میشود. در اطراف میدان نیز نهری وجود داشته که در این دوره با باند چمن پوشانده میشود و درصدد آن هستیم که در آینده این باند چمن را از میدان حذف کنیم. حتی برای مبحث گذر فرهنگی نیز شهرداری پای کار آمده و فازهای مختلف آن را انجام میگیرد. علاوه بر این معماری بی نظیر و منحصر به فردی که در ساخت این مسجد در دوره های تاریخی مختلف به کار رفته است نیز موجب متمایز شدن مسجد جامع نسبت به سایر مسجدهای ایران شده است و از دلایل شهرت و محبوبیت آن محسوب می گردد.

از ویژگیهای شیخ لطف الله و تفاوت آن با سایر مساجد این دوره آن است که دارای صحن و حیاط و مناره نیست. جالب است بدانید که این پل حاصل هنر پسر محمدرضا اصفهانی، معمار خلاق مسجد شیخ لطف الله است. مسجد شیخ لطف الله، یادگاری دیگر از شاه عباس صفوی است که حالا به یکی از مهمترین مکانهای گردشگری اصفهان تبدیل شده است. در اصل شاه عباس اول صفوی این عمارت را در اصفهان ساخت تا قدرت و شکوه حکومتش را نشان بدهد. از لحاظ موقعیت جغرافیایی این مکان در نزدیکی مراکزی مانند بوستان سی و سه پل و بیمارستان عیسی بن مریم و مجتمع تجاری پارک و سی و سه پل و رستوران شهرزاد قرار گرفته است. معماری این حمام مانند سایر حمامها عمومی ایران بوده و تنها نکته منحصربهفرد آن، نحوه گرمایش حمام است. عمارت عالی قاپو در گذشته ورودی اصلی اصفهان به سایر عمارتهای مهم شهر بوده است. این مسجد در آن دوران مهمترین مسجد شهر بوده و در کنار بناهای مهم دیگری مانند عمارت عالی قاپو و مسجد شیخ لطفالله ساخته شد. مسجد شاه: مسجد شاه که به نامهای مسجد سلطانی، مسجد جامع عباسی نیز شهرت دارد، مهمترین مسجد تاریخی اصفهان و یکی از مساجد میدان نقش جهان است که در طی دوران صفوی ساخته شد و از بناهای مهم معماری اسلامی ایران بهشمار میرود. سرپرست پایگاه میراث جهانی نقشجهان در توضیح شیوه مرمت ایوان عالیقاپو اظهار کرد: کار مرمت این ایوان از سال ۱۳۴۵ آغاز شد اما میتوان گفت که مرمت اصولی آن از سال ۱۳۶۹ شروعشده بود و تا سال ۱۳۹۶ نیز ادامه داشت. «میرزا حسنعلی خان» صاحب مسجد نصیرالملک بود و به همین نام شهرت داشت. آنچه با اطمینان میتوان درباره این مسجد گفت این است که ساخت آن از دوران قبل از اسلام در ایران آغاز شده بود.

کلیسای وانک، کلیسایی با معماری ساده و در عین حال دیدنی است که گذر زمان آثار هنری هنرمندان مختلفی را در گوشه و کنار آن به یادگار گذاشته است. مسجد جامع اصفهان، قدیمیترین و پر رمز و رازترین جاذبه دیدنی اصفهان باشد. خطابش با اشاره به وضعیت سرویس بهداشتی مسجد جامع عباسی گفت: متأسفانه این سرویسهای بهداشتی مشکل رطوبت زدگی را برای مسجد ایجاد کرده بود به همین دلیل در طرح جدید سرویسها را از بدنه جدا کردیم. ایده طراحی و ساخت یک استخر مجلل و زیبا در جلو ساختمان، از جمله بکرترین ایدههایی بود که در چهل ستون می توانيد آن را مشاهده كنيد. ستون های عمارت از تنه درخت چنار ساخته شده اند که این تنه ها روی پایه های سنگی واقع شده اند. بازدید از بازار خان یزد رایگان است گردشگران می توانند به گشت و گذار در این بازار دیدنی و خرید سوغاتی های ارزشمند بپردازند. منظره زیبای این پارک در شب با وجود نورپردازیهای فوقالعادهای که دارد بسیار دیدنی است پس بازدید از این جای دیدنی اصفهان را در شب از دست ندهید. این حمام در دوران صفوی و به دست دانشمند بزرگ، شیخ بهائی شاخته شد. حمام خان به دستور محمدتقی خان بافقی، حاکم یزد، ساخته شد. خطرات حریق و فرونشست در دستور کار قرار گرفته است. در مبحث حریق نیز فعالیتیهایی با مجموعه شهرداری و اداره برق جلساتی برگزار شده تا بازنگری مجددی صورت گیرد. اروپاییان در زمان صفویان و در زمان استعمار خود در هند، با این بازی آشنا شدند و افسران انگلیسی نیز بهطور حرفهای چوگان را در باشگاه کلکته آموخته و با خود با انگلیس بردند. البته در سال ۱۳۸۲ بود که این هتل افتتاح شده و مورد بهرهبرداری قرار گرفت. در آن زمان، این ایوان کوچک ساخته شده بود و فضای کافی برای میزبانی شاه از مهمان ها نبود.

یکی از مشکلات همیشگی میدان نقشجهان مساله بافت پیرامونی آن بوده، شما در مصاحبههای اولیه خود به عنوان مدیرکل اصفهان درباره بازگرداندن مردم به بافت تاریخی فرمودید، برای این موضوع چه تصمیمی گرفته شده؟ به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد آخوندی ابراهیم آبادی (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد) با اشاره به آنکه استان یزد به حسینیه ایران معروف است، درخصوص برگزاری مراسم سوگواری امام حسین (ع) و رویدادهای مرتبط با این مراسم در حوزه گردشگری مذهبی و معنوی، گفت: در ماه محرم و حتا قبل از آغاز این ماه، آداب و رسوم خاصی در یزد برپا میشود که سبک و آیین ویژه خود را دارد. مسجد امام اصفهان مسجدی است ۴ ایوانی به ابعاد ۱۰۰ در ۱۳۰ متر (بدون محاسبه زیربنای مدخل) با صحنی وسیع (۷۰ ئ ۷۰ متر) (بلر، مشتمل بر طاقگان در هر ضلع و ایوانی در مرکز هر طاقگان. سی و سه پل یکی از بی همتا ترین آثار تاریخی اصفهان است که بدون شک با یاد آوری نام این استان قدمتی، اولین چیزی که در ذهن همه ما نقش می بندد تصویری از این پل است. در اینجا میتوانید از یک تونل شیشهای به شکل نیم دایره عبور کنید و بدون حد و مرز از زیبایی مخلوقات دریایی خداوند لذت ببرید. شما برای نیم ساعت غواصی در آب باید۳۰۰ لیره ترکیه پرداخت کنید. رودی که روزی در آن نه تنها آبی خروشان بلکه زندگی جریان داشت و مردم شهر می توانستند برای آب تنی و قایق سواری بر دل آب بزنند! وی، با بیان تغییرات میدان نقشجهان در دوره پهلوی اول خاطرنشان کرد: نقارهخانهای که روی سر در بازار قیصریه وجود داشت اوایل دوره پهلوی به خاطر اینکه کاملاً مخروبه شده بود و خطر ریزش آن وجود داشت و همچنین، بخشهایی که در دوره شاه سلطان حسین به طبقه دوم اضافهشده بود از بین رفت.

این میدان، مستطیلی شکل و ابعاد آن ۵۶۰ در ۱۶۰ متر است که جايگاهی مناسب برای اجرای مراسم و آيينهای بیشماری چون بازی چوگان، آتشبازی، رژه نظامی و جشنهای ميهنی بوده است.چهار طرف میدان نقش جهان، چهار بازار بزرگ سرپوشیدهای قرار گرفته که در روزگار صفويه هر يک به شغلی اختصاص داشت. البته هر دو سوی سی و سه پل یعنی هم خیابان چهارباغ بالا و هم چهارباغ عباسی بسیار زیبا هستند که پیاده روی در آنها لذت بخش است. مسجد شاه از مهمترین مساجد عصر صفوی محسوب میشود و از ویژگیهای آن کاشیکاری بسیار زیبا و هنرمندانه، منارههای چهارگانه، نابرابری محور میدان با قبله و تصحیح آن در دهلیزهای ورودی و بازتاب صدا در زیر گنبد مسجد است.مسجد شیخ لطفالله: این مسجد در سمت شرق میدان نقش جهان و مقابل عمارت عالیقاپو قرار دارد که از زیباترین بناهای این عصر به شمار میرود و فرمان ساخت آن به دستور شاه عباس کبیر صادر شد. از بناهای شاه عباس دوم صفوی است که در سال ۱۰۶۰ هجری قمری بنا شدهاست. عمارت عالیقاپو اوایل قرن یازدهم هجری قمری ساخته شد و سردر ورودی آن در زمان صفویان احداث گردید. تعیین کاربری برای حفظ و احیا واجب است، اعتقاد دارم تا زمانی که از یک بنا استفاده نشود، نه تنها به حراست از آن کمک نکرده، بلکه آرام آرام تصویر آن از ذهنها پاک و به ویرانی آن کمک میشود. متخصصان مجموعه میراث فرهنگی در استان و کشور هم و غم حفظ و حراست از مجموعه نقشجهان را دارند. باید از خط آسمان حریم میدان نقش جهان حفظ و حراست شود. این کاشیها با خط ثلث و به قلم استاد محمد الحکیم تزيین شدهاند. سر در مسجد به قلم ثلث «علیرضا عباسی»، خوشنویس معروف صفوی مزین شده است. سرپرست پایگاه میراث جهانی نقشجهان ساخت مسجد جامع عباسی را یکی از آخرین مراحل ساختوساز در میدان نقشجهان دانست و گفت: در زمان شاه سلطان حسین برای رونق مغازههای قسمت شمالی، روبروی سر در قیصریه بازارهایی ساخته میشود که آن را میتوان آخرین مرحله تکمیل این میدان دانست.

یکی از دغدغههای من محور تاریخی فرهنگی است، این محور که یکی از بخشهای آن میدان نقش جهان است میتواند برای آن تکاپوی اقتصادی رخ دهد و بازآفرینی همراه با توسعه منطقی برای گردشگری ایران داشته باشد. این جاذبه ها عبارتند از وکتور پل خواجو، وکتور چهلستون، وکتور مسجد شاه و وکتور عالی قاپو می باشد. عمارت عالی قاپو: کاخ عالیقاپو ساختمانی است که در واقع درب ورودی دولتخانه صفوی بودهاست و در ابتدا شکلی ساده داشته و به مرور زمان و در طول سلطنت شاه عباس طبقاتی به آن افزوده شدند و در زمان شاه عباس دوم ایوان ستوندار به آن افزوده شد. لبه این سنگاب دارای پنج جامگاه بودهاست که شکستگی نیمی از سنگاب باعث شده که تنها دوتا از آنها باقیبمانند. یکی از شاهکارهای هنری کاخ چهلستون اصفهان تالارمرکزی آن است که طرحهای کشیده شده با لچکهای رنگی که رویدادهای تاریخی از دورههای مختلف گذشته را مثل جنگ چالدران و جنگ کرنال یکی در بالای ورودی و آن یکی هم در روبروی ورودی روایت میکند، این تصاویر در دوره قاجار بر روی دیوارهای کاخ چهلستون نقاشی شده است. در شهرداری منطقه ۱ و ۳ اتفاقات خوبی در بحثهای جداره و کف در بافتها و بناهای تاریخی رخ داده که دستور کارهای آن از سوی میراث فرهنگی کنترل و نظارت میشود. در بحث فرونشست برخی دستگاهها برای بررسی رفتار بناهای تاریخی و لایههای زمینی در ابنیه مختلف از جمله پلها و مجموعه نقش جهان قرار خواهد گرفت. برخی درزها نیز در سیوسه پل وجود دارد که با انبساط و انقباض به وجود میآید.

برخی علت خاموش شدن شعله را بیدقتی در حین انجام تحقیقات میدانند. مسجد جامع کبیر یزد و مسجد جامع یزد به شیوه یک ایوان در دل کویر میباشد و در طی حدود ۱۰۰ سال و سه دوره بنا شدهاست. سرپرست پایگاه میراث جهانی نقشجهان سپس به شرح مرمتهای انجامشده بر گنبد مسجد شیخ لطفالله پرداخت و اظهار کرد: طی سالهای ۱۱۱۳ تا ۱۱۱۶ و همچنین در دهه چهل، مرمتهایی روی گنبد این مسجد انجامشده که بخشی از آن در سالنامه اداره معارف موجود است. فریبا خطابخش، در نشست علمی پژوهشی «شناخت میراث فرهنگی اصفهان» که صبح ۲۵ آذرماه به همت اداره کل میراث فرهنگی و گروه تاریخ دانشگاه اصفهان در تالار صائب این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: اصفهان طی تاریخ پر و فراز و نشیب خود، بارها بهعنوان مرکز حکومتی انتخابشده اما عظمتی که این شهر در دوران صفویه کسب کرده، هرگز در سایر ادوار تاریخی تکرار نشده است. هشت بهشت از نوع باغ های مسطح بوده و در میان سایر باغ هایی مانند باغ خرگاه، باغ های میوه انگورستان، باغ بهشت آیین، و باغ دمور قرار گرفته است. و توضیح میدهد که فرّهٔ آتش بهرامی که خاموش شود، مانند روان آدمیان پس از مرگ، به مینوان بازمیگردد. درباره این گالری موزهای بیشتر توضیح میدهید؟ علاوه بر این، ویژگیهای هر کدوم از ژانرهای اسکیپ روم رو توی دسته مربوطش براتون توضیح دادیم تا زمان انتخاب بتونید بهترین تصمیم رو بگیرین. 7. در لابی هتل، گچبریهای خیره کنندهای وجود دارد که نظر هر بینندهای را به خود جلب میکند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط مجله اینترنتی واژه چی در یک شنبه 23 مهر 1402

مطالب پیشین


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by vazhechi