مضرات مکمل ها را بشناسید

مجله اینترنتی واژه چی

مجله اینترنتی واژه چی

به وبلاگ من خوش آمدید

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:








مضرات مکمل ها را بشناسید

 

انواع استابلایزر  برای بهبود طعم، ظاهر، حفظ بافت یا افزایش عمر مفید استفاده می شوند. برخی از آنها برای سلامتی مضر هستند و بهتر است استفاده از آنها را محدود کنید.


مونو سدیم گلوتامات

مونوسدیم گلوتامات یا (MSG) یکی از رایج ترین افزودنی های غذایی است که برای بهبود طعم غذا استفاده می شود. آنها در بسیاری از غذاهای فرآوری شده مانند وعده های غذایی منجمد، تنقلات شور و سوپ های کنسرو شده یافت می شوند. تحقیقات در مورد اثرات MSG بر سلامت انسان در سال 1969 آغاز شد و به نظر می رسد که این ماده به سلامت مغز انسان آسیبی نمی رساند. اما می تواند منجر به افزایش وزن و سندرم متابولیک شود. از دیگر عوارض مصرف بیش از حد این دارو در برخی افراد سردرد، تعریق و بی حسی است.

رنگ های خوراکی مصنوعی

اخیرا یکی از بحث های جدی در حوزه بهداشت و درمان، تاثیر رنگ های مصنوعی برای تغییر رنگ غذا است. رنگ های خاصی مانند آبی 1، قرمز 40، زرد 5 و زرد 6، معمولاً با علائم آلرژی در برخی افراد مرتبط هستند. علاوه بر این، با توجه به مطالعات انجام شده روی رنگ های خوراکی مصنوعی، باعث بیش فعالی در کودکان آلرژیک می شود. مصرف زیاد غذاهای حاوی این رنگ ها می تواند در دراز مدت منجر به بیماری تیروئید شود.

نیترات سدیم

نیترات سدیم در گوشت های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس برای جلوگیری از رشد باکتری ها در بافت غذا استفاده می شود. مطالعات نشان می دهد که مصرف زیاد این ماده خطر ابتلا به سرطان سینه، معده، مثانه و روده بزرگ را افزایش می دهد.

صمغ گوار

این ماده از پیشگامان شیمی یک کربوهیدرات با زنجیره بلند است که برای یکپارچه سازی بافت غذاها استفاده می شود و به طور گسترده در صنعت استفاده می شود. کاربرد اصلی صمغ گوار بستنی، سس سالاد و سوپ است. اما به دلیل اینکه پس از خوردن آنها در بدن حجیم می شوند، می توانند مشکلاتی مانند انسداد مری یا روده کوچک ایجاد کنند.

شیرینی مصنوعی

شیرین کننده های مصنوعی در بسیاری از غذاها استفاده می شود. از عوارض جانبی این شیرین کننده می توان به سردرد و افزایش حساسیت در برخی افراد اشاره کرد.

چربی های ترانس

چربی های ترانس نوعی چربی غیراشباع هستند که ماندگاری مواد غذایی را به تاخیر می اندازند. این ماده در کوکی ها، غذاهای فرآوری شده و پاپ کورن استفاده می شود.

طعم های مصنوعی

همانطور که از نام آنها پیداست، طعم های مصنوعی برای افزایش طعم غذا استفاده می شود و معمولا در غذاها، ذرت بو داده، نوشیدنی هایی مانند نوشابه ها و آب میوه های مصنوعی و غذاهایی مانند کیک، بیسکویت و کارامل یافت می شود. تحقیقات نشان می دهد که پس از مصرف مواد غذایی با طعم های مصنوعی، تولید گلبول های قرمز خون به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و اثرات مضری بر استخوان ها خواهد داشت. برای کاهش اثرات افزودنی ها سعی کنید از غذاهای آماده و آماده کمتر استفاده کنید. سعی کنید غذاهای طبیعی و تازه را در برنامه غذایی خود بگنجانید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط مجله اینترنتی واژه چی در یک شنبه 28 آبان 1402

مطالب پیشین


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by vazhechi