سیال ناقل حرارت و برودت به داخل کویل دستگاه هواساز پمپ میشود

مجله اینترنتی واژه چی

مجله اینترنتی واژه چی

به وبلاگ من خوش آمدید

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:








سیال ناقل حرارت و برودت به داخل کویل دستگاه هواساز پمپ میشود

در سایر مناطق استفاده از سیستم دو فصلی رواج بیشتری داشته زیرا قابلیت بیشتری دارد و در برخی هزینه ها صرفه جویی می شود. اسپلیت (سرد کننده)، کولر گازی و کولر آبی از جمله سیستم های تک فصلی سرد کننده هستند که کارکرد آن ها بر اساس چرخه های تبرید بوده و سیستم های متفاوتی دارند. در این سیستم در موتور خانه دستگاه های تهیه آبسرد یا همان چیلر و تهیه آب گرم یا همان دیگ آب گرم استفاده میشود و همچنین برای ارسال هوای گرم یا سرد از دستگاهی به اسم هواساز مرکزی a.h.u استفاده میشود و در صورت استفاده از تجهیزات خودکفا مانند کوره های هوای گرم و یا واحدهای خنک کننده یکپارچه نیازی به تهیه و ارسال آب سرد و گرم از مرکز تاسیسات نیست دستگاه هواساز در جایی دور از موتورخانه و در محلی نزدیکتر به فضای تهویه شونده در اتاقکی نصب میشود. در این سیستم ناقل حرارت آب است آب در داخل موتور خانه بوسیله ی دیگ بخار گرم میشود و برای گرم کردن و تهویه ساختمان در فصل سرما استفاده میشود و برای فصل گرما از سرد کننده آب مانند چیلر استفاده میشود آب سرد یا گرم تولید شده به داخل کویل ها فرستاده میشود باد بزن از روی کویل عبور کرده و باعث سرما یا گرمای اتاق میشود.

سیال ناقل حرارت و برودت به داخل کویل دستگاه هواساز پمپ میشود و هوایی که توسط فن با سرعت از روی این کویل عبور میکند سرد یا گرم شده و بوسیله کانالهای هوای سقفی به داخل فضاهای تهویه شونده توزیع میشود. هواکش و فن ها: هواکش و فن ها قلب تپنده ی این سیستم ها هستند آنها با جابجایی هوای سرد یا گرم عبوری از کویل ها را دارند. سیستم ترکیبی نیز شامل موتورخانه ی گرمایشی مرکزی به همراه رادیاتورها / کویل های آب گرم برای گرمایش، و سیستم اسپلیت دیواری یا داکت اسپلیت یا کولر آبی جهت سرمایش است. داکت اسپلیت برای تولید سرمایش از سیکل تبرید تراکمی بهره می برد. از سال ۱۹۹۲ دپارتمان انرژی ایالت متحده آمریکا استاندارد جامعی را برای تولید کنندگان دستگاههای تهویه مطبوع خانگی و هیت پمپها منتشر نمود. طراحی سیستم تهویه مطبوع را مهندس مکانیک با استفاده از اصول ترمودینامیک، مکانیک سیالات و اصول انتقال حرارت انجام می دهد. پیشگامان ساختمان : به طور کلی، پوشش یک ساختار توسط معماران در پاسخ به بسیاری از ملاحظات، از جمله ملاحظات ساختاری و زیبایی طراحی می شود.

در اصل طراحی سیستم های HVAC از یکی از زیر گروهای اصلی مهندسی مکانیک و بر اساس اصول ترمودینامیک، مکانیک شاره هاو انتقال گرما بوجود آمده است. انواع سیستم های تهویه مطبوع در شرکت تهویه نوین ایرانیان به فروش می رسد. کویل ها: نقطه ی تبادل حرارت در سیستم های سرمایش و گرمایش هستند و به دو قسمت سرمایشی و گرمایشی طبقه بندی میشوند. منبع (source): تامینکننده اثر سرمایش و گرمایش اولیه است که شامل چیلرها (chillers)، بویلرها (boilers)، برجهای خنک کن (cooling towers) و تجهیزات مانند آن میباشد. اگر توجه کنید نام کولر آبی بر این اساس نام گذاری شده است که برای خنک سازی محیط از آب استفاده میشود و برای کولر گازی هم همین موضوع صدق میکند چرا که از گازهای 22R برای خنک سازی به وسیله اسپلیت معمولی و 410R برای خنک سازی به وسیله اینورتر استفاده میشود. قسمت های کمپرسور، پمپ، لوله کشی آب یا محلول نمک مبرد و برج خنک کن در داخل اتاقی جداگانه (موتورخانه) قرار می گیرند و برج خنک کن در فضای آزاد بر روی پشت بام نصب می شود. از سیستم های تهویه مطبوع مرکزی می توان به چیلر و فن کویل اشاره کرد.

به کمک فن آوری نوین دیجیتال را حل آسانی برای رفع این مشکل وجود دارد که باعث افزایش راندمان وسطح کیفی و همچنین ارتقاء درمدیریت مصرف انرژی و افزایش عمر الکترو موتورفن میشود . تهویه مطبوع به طور دقیق عبارت است از فن آوری رساندن شرایط طرح داخل به شرایط استاندارد یا آسایش مطلوب. علاوه برآن نواسانات قیمت دلار و شرایط اقتصادی کشور نمی توان قیمت دقیقی اعلام کرد. شرایط می تواند شامل کیفیت هوا، دما، رطوبت و فشار باشد. توضیح اینکه هوای عبوری از روی کویل تصفیه فیزیکی شده و رطوبت زنی یا رطوبت گیری میشود و بعد به داخل فضاها ارسال میشود. گاهی اوقات قبل از اینکه برای تعمیر داکت اسپلیت و یا سرویس داکت اسپلیت نیاز به سفارش تکنسین فنی داشته باشید، سوالاتی در خصوص تعمیر و یا سرویس داکت اسپلیت برای شما مشتریان عزیز بوجود می آید. گاهی بحث سرد سازی به HVAC اضافه شده و نام آن بصورت HAVACR و یا HVAC&R بیان میشود و یا حتی گاهی اوقات بحث تهویه ventilating از آن حذف میشود و به صورت HACR بیان میشود. توجه کنید که جهت گرمایش در فصل سرد سال نیازی به مصرف برق نیست.

برگرفته از:

https://tamin24tajhiz.com/product-category/air-conditioning/



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط مجله اینترنتی واژه چی در جمعه 6 ارديبهشت 1400

مطالب پیشین


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by vazhechi